Kickar igång träningen

Inlägget innehåller annonslänkar från Protein.se

Jag har tidigare skrivit att jag har börjat träna. Jag hade en prov vecka som jag verkligen kände så där att jag VILL träna nu.
Min prov vecka tog slut och nu här i tisdags så fixade jag mitt gymkort. Direkt gjorde jag något fel så jag har as ont i nacken.
Vilket gjorde att jag inte tränade resten av veckan vilket i sin tur har gjort att jag har så jävla ont nu.

Jag körde ben och armar i Tisdags. Direkt i onsdag så kände jag i nacken att de gjorde av ont. Igår hade jag så ont att jag hade svårt att gå som jag ville. Så jag kan jo säga er att jag har nog aldrig haft träningsvärk för att jag inte tränar. Men de har jag nu!

Kickar igång träningen

Varför är Protein så viktigt?

Som jag förklarade för Waleria. Protein är mat för musklerna. För att våra muskler ska må bra och kunna växa måste dom har protein.
Jag som typ har slutat äta kött, fisk och fågel behöver jo de på annat sätt. Men ska se hur det går med kött intaget nu när jag börjar träna.
Men jag väljer protein pulver för att tillsätta extra protein i kropp för att vara säker. Sen om man har för mycket protein är inte skadligt. Utan enligt många så bygger man upp musklerna långsamt med. Så de hjälper kroppen att fortsätta bygga när du inte tränar typ.

Visste ni om att många som tränar ökar sitt protein intag då dom tror att maten inte räcker. Jag blev paff när jag läste de. Om man har en allsidig kost så får man i sig dom gram men ska. Tex en person som väger 70 kg ska ha 56 gram om dagen. Detta kan man få veta om man googlar runt lite. Där får man även veta mer om varför protein är viktig och hur de är bra för kroppen.

Kickar igång träningen

Jag älskar att träna och speciellt när jag känner att de är något som får mig att må bra.
Inte nog med att den är positivt på min kropp fysiskt sätt utan även för mina mentala hälsa.

Jag kommer inte kommer ifrån min PTSD eller dom flashbacks som jag får upp.
Utan jag känner att jag klara av dessa “tågen” på ett bättre sätt då jag minskar min ångest på annat sätt.
Så som träningen då. KBT funkar inte för mig. Detta är något som jag har testat på flera gånger och har märkt att det inte hjälper mig alls.

Träningen hjälper mig på många olika sätt och den gör att jag orkar med att tex vara runt folk. Jag kan gömma mig i musiken så som att höra personerna. Jag kan blunda när jag tränar för att inte se människorna. Men jag känner deras energier runt mig och de kan jag inte stänga ute.
Detta gör i sin tur att jag måste vara runt människor för att kunna träna. Så träningen hjälper mig mer än fysiskt.

Denna veckan har de inte varit så mycket träning då barnen har varit hemma för att dom har reagerat på pollen av gräs bland annat.
Detta har gjort att deras näsa har snuvat och varit tät. Men hoppas på att kunna träna imorgon.

Vill du oxå köpa något till din träning eller vardag? Klicka Här! För att komma till Protein.se och deras produkter

Vill du veta mer om mig utanför bloggen?

Följ mig då på Instagram och Facebook

4 kommentarer

  1. Jag har börjat simma igen nu när simhallen har öppnat igen.
    Det är så skönt att röra sig, att låta musklerna jobba. Jag är sugen på att börja på gym igen men jag tror att jag måste prata med en PT först för jag vet inte hur jag ska tänka nu när jag har MS.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.